HÖR AV DIG
Vad roligt att du har hittat hit
Stilla din nyfikenhet – hör av dig till oss för en visning eller digital fika. Varmt välkommen att upptäcka vår fantastiska lokal och vad vi har att erbjuda just dig.
FAQ – VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR
Medlemskap och Coworking
Mejla oss gärna om du har flera frågor eller funderingar
– Vad innebär coworking?
Coworking startade som en trend i Kalifornien i slutet på 90-talet och innebär att två eller flera bolag samsas i samma lokal.
Dagens coworking spaces ser olika ut från aktör till aktör men koncepten är detsamma. Du betalar en medlemsavgift och får tillgång till de olika delarna i lokalen, mindre rum, lounger, kök mm samt att du har wi-fi och skrivare mm.
– Vad är skillnaden på coworking och kontorshotell?
Den största skillnaden är att du på ett kontorshotell har ditt eget kontor som du kan låsa. På en coworking så delar ni på alla utrymmen och tar en plats som är ledig när du kommer.
– Vad finns det för fördelar med coworking?
Det är olika från aktör till aktör men här är några av våra fördelar:
- Roligare och mer effektivt att jobba flexibelt
- Slipp långa hyresavtal
- Bara att flytta in och börja jobba
- Många kringtjänster ingår som städning, skrivare, möbler, mötesrum
- Sociala aktiviteter för medlemmarna
- Parkeringsplatser
– Hur fungerar ett medlemskap på Värmdö Coworking?
Lite som ett medlemskap på ett gym du betalar en månadskostnad och då har du fri tillgång till allt i lokalen. Du får en egen bricka så du kommer in i lokalen mellan 07:00-18:00 måndag till fredag.
I medlemskapet ingår bland annat arbetsplats du väljer den platsen som passar ditt behov för dagen, WiFi, kaffe & te, frukt och events och nätverksträffar med våra andra medlemmar. Läs mer detaljerat här medlemskap
– Vilka tider kan jag nyttja Värmdö Coworkings ytor?
Öppettider för medlemmarna är måndag till fredag 07:00- 18:00.
– Vad är det för uppsägningstid för ett medlemskapet?
Första månaden är en ”provmånad” innan 30 dagar har gått så kan du säga upp medlemskapet. Efter provmånaden har du 90 dagars uppsägningstid på ditt medlemskap.
– Hur betalar jag för mitt medlemskap?
Du betalar i förskott via faktura.
– Kan jag köpa dagspass?
Vi erbjuder dagspass i mån av plats.
Du har då tillgång till Wi-fi, kaffe, te och frukt, välj din arbetsplats för dagen i öppna landskapet, tillgång till telefonbåset för samtal.
Besökare behöver ett eget dagspass alternativt att du tar den kostnaden.
Samtalsrum ”Studion” bokas för 350 kr/ timme ex. moms vid dagspass.
– Kan jag ta emot besökare som medlem?
Absolut.
Du är då ansvarig för dem under besöket. Självklart får du bjuda på kaffe, te och frukt, behöver ni ett mötesrum så bokar ni det annars är ni välkomna i lokalen.
– Kan jag ta med lunch/ matlåda?
Självklart, det finns både spis och micro för uppvärmning.
– Finns det parkering?
Ja, det finns sju dedikerade parkeringsplatser för Värmdö Coworking. Du behöver en lapp i rutan så du inte får böter.
– Jag är inte medlem. Kan jag ändå hyra lokalen av er?
Skicka gärna en förfrågan så kikar vi på detta. Vill ni ha en dagskonferens på en vardag så har vi lösningar för det i en fantastisk närliggande lokal. Riktlinjerna för att hyra hela Värmdö Coworking ser du nedan:
- Vardagskvällar fyra timmar från kl. 18:00 – 22:00.
Pris 2.500kr ex.moms - Halvdag (sex tim) lördag eller söndag
kl. 08:00 – 14:00 alt 16:00 – 22:00.
Pris 4.500kr ex.moms - Heldag – lördag eller söndag
Pris 7.500kr ex.moms - Hela helgen från lördag morgon kl. 08:00 till söndag kväll kl. 22:00.
Pris 12.500kr ex.moms
– Hur bokar jag ett konferensrum/ podcaststudion? (Och vilka avbokningsregler gäller?)
Boka via mejl hej@varmdocoworking.se
- För medlemmar ingår det att boka Studion för samtal.
- Pris för medlemmar att hyra Studion och podcast utrustningen är 250kr/ tim ex.moms. *
- Pris för icke medlem att hyra Studion och podcast utrustningen är 500kr/tim ex.moms. *
Du får då tillgång till en ZOOM H6 och upp till 4 mikrofoner från Røde en härlig studio med sköna fåtöljer. Allt du behöver ha med dig är ett SD-kort och en lysande idé om vad ni ska podda om. - Konferensrummet får medlemmar boka 1 heldag eller 2 halvdagar per månad i mån av tillgänglighet.
- Konferensrum får du prisförslag via mejl, då det beror på dag, tid och längd.
Avbokningsregler:
För medlemmar går det bra att avboka hyra av Studion och podcast utrustning utan kostnad 24tim innan bokad tid.
För icke medlemmar går det bra att avboka hyra av Studion och podcast utrustning utan kostnad 72tim innan bokad tid.
* Tekniker ingår inte till podcast studion utan du behöver själv hantera tekniken i rummet. Det finns manualer och en video du får vid bokning.
– Kan jag hyra era lokaler på Värmdö Coworking för ett event/kickoff/workshop? (Och vad kostar det?)
Visst kan du hyra Värmdö Coworking till ditt företags event och liknande.
- Vardagskvällar fyra timmar från kl. 18:00 – 22:00.
Pris 2.500kr ex.moms - Halvdag (sex tim) lördag eller söndag
kl. 08:00 – 14:00 alt 16:00 – 22:00.
Pris 4.500kr ex.moms - Heldag – lördag eller söndag
kl. 08:00 – 22:00.
Pris 7.500kr ex.moms - Hela helgen från lördag morgon kl. 08:00 till söndag kväll kl. 22:00.
Pris 12.500kr ex.moms
Skicka en frågan till hej@varmdocoworking.se så hjälper vi dig skräddarsy ett upplägg.
VÅRA STJÄRNOR
Vad kan vi hjälpa dig med?

Jenny Kay
GRUNDARE
Hjälper dig med medlemsavtal, bokar event, nätverksträffar. Sköter det dagliga och är en del av communityt.

Milissa
ASSISTENT
Hjälper till där det behövs, svarar på frågor och välkomnar nya medlemmar.

Novalie
ASSISTENT
Hjälper till där det behövs, svarar på frågor och välkomnar nya medlemmar.